We are now OttoboniMeet us here

We are Citat

Vuoden Lääkeinformaatioteko toivoa herättävälle rintasyöpäkampanjalle

Lääketeollisuus ry palkitsi Lääkeyhtiö Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttaman Kanssasi-kampanjan Vuoden Lääkeinformaatioteko -palkinnolla. Palkinto jaettiin perjantaina 14.11.2014 Helsingissä Farmasian päivillä, Suomen suurimmassa farmasia-alan täydennyskoulutustapahtumassa.

Lääketeollisuus ry palkitsi Lääkeyhtiö Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttaman Kanssasi-kampanjan Vuoden Lääkeinformaatioteko -palkinnolla. Palkinto jaettiin perjantaina 14.11.2014 Helsingissä Farmasian päivillä, Suomen suurimmassa farmasia-alan täydennyskoulutustapahtumassa.

Helmikuussa 2014 käynnistyneeseen kampanjaan osallistui suuri joukko suomalaisia naisia lähettämällä omat rintaliivinsä mukaan keräykseen. Roche lahjoitti jokaisesta lähetetystä liivistä kaksi euroa rintasyöpäpotilasjärjestöille. Lisäksi kampanja sai satoja viestejä rintasyövän kohdanneilta ja muilta suomalaisilta.

Kampanjaan kuuluu lahjoitetuista rintaliiveistä syntynyt kiertävä tilataideteos. Yhdessä rintasyövän sairastaneiden kanssa toteutettu teos on syksyn aikana kiertänyt Turussa, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Lisäksi kampanjaan kuului kiertuekaupungeissa järjestettyjä rintasyöpäaiheisia yleisöluentoja. Merkittävää oli myös laaja näkyvyys mediassa: kampanjasta puhuttiin niin Ylen Aamu-tv:ssä kuin paikallisissa sanomalehdissä että verkkomedioissa kautta maan.

Rintasyöpätietoa jaettiin tyylikkäällä ja toivoa herättävällä tavalla

Palkitun kampanjan takana ovat Rochen lisäksi digitaalisia palveluita ja kampanjoita suunnitteleva Citat Oy ja viestintätoimisto Hill & Knowlton Strategies sekä MC Siskot – Rintasyöpäkuntoutujat ry että Rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ry. Suurimmiksi onnistumisiksi tuomaristo nimesi muun muassa toivoa herättävän tavan jakaa tietoa rintasyöpäsairaiden paranemismahdollisuuksista, kampanjan tyylikkyyden ja loistavan mediahuomion saavuttamisen pienestä budjetista huolimatta.

”Kampanjan menestys on osoitus yhteistyön ja verkottumisen voimasta. Aiomme jatkaa työtä rintasyöpätietoisuuden eteen.”, kertoo Rochen viestintäpäällikkö Satu Ratia.

Rohkeat naiset rintasyöpäkampanjan pääroolissa

”Rintasyöpäkampanjaan osallistuneet naiset olivat rohkeasti mukana hyvän asian puolesta. Myös Rochelta vaadittiin isosti rohkeutta lähteä mukaan tavanomaisesta poikkeavaan kampanjaan. Iso kiitos ja palkinto omistettakoon kaikille kampanjaan osallistuneille rohkeille naisille.”, sanoo Citatin asiakkuusjohtaja Petri Koistila.

Suomessa vuosittain lähes 5000 naista saa rintasyöpädiagnoosin. Kehittyneiden syöpähoitojen ansiosta heistä noin yhdeksän kymmenestä on elossa viiden vuoden kuluttua diagnoosin saamisesta.

Vuoden lääkeinformaatioteko -kilpailun järjestää Lääketeollisuus ry. Kaikille avoimessa kilpailussa palkitaan kuluttajille suunnattu kampanja tai teko, joka on lääketeollisuuden omien eettisten ohjeiden mukainen. Kilpailun palkintoraatiin kuuluu markkinoinnin, median ja terveydenhoitoalan ammattilaisia.

Share by

/ Previous